UA-116135627-1 זכרונות טובים, מחשבות טובות
top of page

זכרונות טובים, מחשבות טובות




רובינו חושבים שמותר לחשוב על כל דבר, כל עוד זה בינינו לבין עצמנו. כשאנחנו לבד עם עצמנו אף אחד לא שומע, אז מה זה חשוב ? אלה שעברו טיפולים פסיכולוגים, CBT, NLP, ימימה וכדומה, התרגלו לחשוב חיובי כאן ועכשיו, למרות זאת, יש כאלה שנותנים דרור למחשבותיהם.


כל סיפור טרגי שקורה בסביבתם, בחדשות, נותנים דרור למחשבותיהם ומשליכים את זה על עצמם. כל מחשבה "שרואה שחורות" "מזדהה, מדמיינת אסון" יש לזה השלכות על העתיד שלנו. התודעה מעבירה את זה ליקום בתור בקשה, כאילו שאנחנו רוצים להתנסות באסון שכזה. וכך קורה שהחרדה עולה, היקום מגשים חלק מהחלומות שלנו, קוראים לנו דברים לא נעימים, החרדה שלנו עולה ומתגברת, ואז קורים לנו דברים יותר לא נעימים, וחוזר חלילה.


לפעמים אנחנו אפילו לא מודעים לכל מחשבות שלנו, לכן כדאי לעשות כל יום מדיטציות או מיינדפולנס, בזמן מדיטציה כאשר אנחנו נותנים למחשבות לעבור וחוזרים לריכוז בנשימה, אנחנו לאט לאט מתחילים לפתח מודעות ליותר מחשבות, אחרי הזהוי ניתן גם להחליף מחשבות לא חיוביות לא בונות.


השיר למטה, של שרון אסמן, מאד עוזר לי בלשנות את המחשבות שלי, אני מחליפה כל מחשבה לא רצויה במחשבה על אהבה עצמית, או אהבה לבן משפחה או חבר.

דרושה לכך התמדה, כל יום כל שעה...

כאשר אנחנו שולחים אהבה, היקום מחזיר לנו אהבה, האהבה בתוכינו מתגברת ולא נותר מקום למשהו לא רצוי כמו פחד, חרדה, היסוס, כעס או כל עומס אחר.


אחת הסיבות למחשבות רעות היא הזכרונות שלנו. אם אנחנו לא דואגים לטפל בכל הטראומות או החוויות הלא נעימות מהעבר שלנו הן עלולות לחזור. אם אנחנו ממשיכים לתת דרור לחרדות, למחשבות הרעות שלנו, הן מעצימות בעזרת היקום שמבין שזה מה שאנחנו רוצים. כתבתי בלוגים שמסבירים איך אנחנו יכולים למחוק זכרונות לא נעימים. כמו איך להרוג חרדה ו איך למחוק זיכרונות לא נעימים לדוגמה לאחרונה נאלצתי להיעזר בייעוץ של עו"ד. היה לי מאוד קשה והרגשתי כובד מעל ומעבר למקרה הפשוט לכאורה. אז התחילו לי זכרונות מהעבר של סיטואציות דומות. הבנתי שברגע שקורה לנו משהו, מתווספים אליו זכרונות דומים של מצבים דומים, אסוציאציות מהעבר.

אם הייתי מטפלת בטראומה מהעבר כמו שצריך, החרדה הייתה נמנעת. לכן חשוב "לנקות את העבר". אם הזכרונות הם רבים ולא נעימים אנחנו עלולים לחוות את אותם זכרונות שוב. זכרונות טובים הם אחד התנאים למחשבות טובות בהווה. טיפול בעברנו מבליט עבורנו את הזכרונות הטובים. לכן חשוב, גם ביום יום, אם קורה משהו לא נעים מייד לטפל בו.

סביבנו מתרחשים מדי יום אירועים משמחים, ושמחים פחות. להתרכז בטוב, לא לתת לרע להישאר איתנו. בכל טוב יש רע ובכל רע יש טוב. להתרכז בטוב בלבד. דברים רעים שמתרחשים סביבנו עלולים לגרום לנו למחשבות דומות. לבדוק את המחשבות שלנו. לא לראות חדשות או סרטי אימה לפני השינה. לאסוף את כל הטוב לפני שהולכים לישון. לבדוק את המחשבות שלנו כל הזמן ולהתרכז בטוב, במה שעושה לנו נעים לחשוב עליו. אם אתם לא מצליחים למחוק זכרונות לא נעימים, להתרכז במחשבות טובות בלבד.


אם אתם צריכים עזרה,

אני פה בשבילכם

הנושמת




35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page