UA-116135627-1 בלי זקנה
top of page

בלי זקנה














התחלתי לכתוב את הבלוג הזה הרבה לפני התפרצות הקורונה. מקווה שהנגיף יעבור במהרה ומאמינה שניתן לממש את מה שכתבתי אפילו בצלו. הקורונה מעודדת התנהגות בלי זקנה, הסתכלות פנימה ובעיקר להעריך את מה שיש לנו, לא לקחת את זה כמובן מאליו.

בואו נחלום, על היום שאחרי הקורונה.

ישנן דרכים רבות להתמודד עם הגיל השלישי.

אני אתרכז ב3 מרכיבים שיחד יכולים להבטיח לנו חיים טובים עד סופינו בלי זקנה: ייעוד, קבלה ומצב תודעה.


ייעוד


לקום כל בוקר עם "שיר חדש בלב", עם משמעות מזוהה איתנו, להבטיח לעצמנו שיש לנו סיבה לקום, שיש לנו משהו מועיל, מפתח לעשות. תחביב, עסוק, עשייה, חשיבה כל דבר שמבטיח את ההתפתחות שלנו.

יכולים, ניתן ורצוי לשנות את הייעוד בהתאם לנסיבות.

אם בחיינו המקצועיים היינו מנהיגים, או מנהלים, אנחנו יכולים לעבור להתנדבות, לימוד, מקצוע חדש, טיפול בנכדים, משפחה, טיולים סביב העולם. אנחנו יכולים להתנדב, ללמוד, ללמוד אפילו מקצוע או תחום עיסוק חדש, לטפל בנכדים, במשפחה, לטייל בארץ או מסביב לעולם

כל עוד שיש לנו סיבה לקום בבוקר, משמעות, מוטיבציה, מטרה לעשייה הכל טוב.


קבלה


מחקרים מראים שהמשך עשייה, למידה, פעילות גופנית ותזונה נכונה חשובים לאורך החיים ובמיוחד בגיל השלישי.

המחקרים מראים שלמידה בכלל ושפות בפרט, המשך עשייה, פעילות גופנית סדירה ותזונה נכונה הם עשויים להעלים סימני מחלה, לדוגמה אלצהיימר למרות שהמחלה קיימת. סינפסות נוצרות ולפעמים מחפות על העדר תאי מוח.

יחד עם זאת צריך לקבל שבלאי ביולוגי המתרחש בכל יצור רב תאי, בהתאם לגיל היצור, המטען הגנטי שלו כפרט וסביבתו. לקבל את מצבינו לטפל בו בעזרת רפואה קונבנציונלית או משלימה לפי מיטב הבנתנו. לקבל להיעזר ולעזור למשפחה שלנו ולאפשר לה לטפל בנו במקרה הצורך. לזרום עם המצב המשתנה ולקבל אותו בלי לשכוח את הייעוד ואת המצב התודעתי שלנו, את הנפש.


מצב תודעה


לאהוב את עצמינו, לעשות מדיטציה, להתפתח רוחנית. לשאוף לרמות תודעה גבוהות כל הזמן, לזה הרשות נתונה.

הגוף והנפש מאזנים אותנו לאורך כל הדרך.

כל מחשבה המחשבות יוצרת את המציאות שלנו, אין זקנה במחשבות שלנו. אין כדאי להימנע מהתמקדות על הגיל עם ציפייה לסימני הזקנה כי זאת נבואה שמגשימה את עצמה, כוח המשיכה.

אשורים (affirmations), משפטים שמעצימים אותנו, יום יומיים עם התמקדות בייעוד וקבלה מבטיחים שננוע בכיוון הנכון של שמחה ואושר עד סופינו.

אפשר ורצוי לעשות תרגילים כל בוקר מול הראי עם חזרה על המשפטים שמעצימים אותנו : אני יפה, אני שמחה לקום כל בוקר, אני עסוק ומאושר.

בהצלחה

ואם אתם צריכים עזרה אני פה בשבילכם

הנושמת


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page