UA-116135627-1 שמונה דרכי טיפול להתקפי חרדה
top of page

שמונה דרכי טיפול להתקפי חרדה




הרבה נכתב ונאמר על חרדה, ולמרות זאת כל מטופל שני שאני פוגשת סובל מבעיה זו. נראה שלמרות הידע הרב שנצבר בטיפול בחרדה, החרדה ממשיכה להתפשט. להלן רשימה של מספר שיטות להתגברות על התקף חרדה, שיטות מבוססות על NLP, או מיינדפולנס, או דמיון מודרך או טרפיה על קו זמן.

העובדה שהמוח לא מבדיל בין דמיון למציאות עוזרת להתגבר על החרדה בחלק מהשיטות המוזכרות מטה. מקווה שלפחות אחת מכן תעזור לכם:

1. התרכזות בנשימה לנשום עמוק, ולהתרכז בנשימה . להתרכז באוויר הנכנס ויוצא בלבד. כל מחשבה שבאה לברך אותה, ולחזור לחשוב על הנשימה. לתת למחשבה את הכבוד, לתת לה לעבור ולחזור לחשוב על הנשימה ורק על הנשימה, המחשבה היחידה השולטת היא המחשבה על הנשימה. תוך כמה דקות החרדה תתפוגג.

2. מדיטציה

המדיטציה יכולה להיות אמצעי מניעה לחרדה. רצוי לעשות את המדיטציה מייד אחרי שמתעוררים כל יום. ההתמדה היא המפתח להצלחה.

3. מיינדפולנס

לעשות קורס מיינדפולנס שנותן כלים להתגבר על חרדה.

4. שינוי כיוון בדמיון

לראות מאיפה החרדה נכנסת לתוך הגוף, לשנות את הכיוון שלה בעזרת הדמיון. לשנות את כיוון כניסת החרדה לתוך הגוף בדמיון. פעולה זו גורמת לחרדה להתפוגג.

5. שימוש בתת חושים

כל התרחשות נתפסת בעזרת תת החושים ומוטבעת בתוכינו בעזרתם. לכן בזמן התקף חרדה, אם אנו מצליחים לשנות את החרדה בעזרת שינוי של תת חוש אחד לפחות, החרדה תעלם. לדוגמה מטופל סיפר לי שבשבילו החרדה היא כדור שחור בבטן. בקשתי ממנו לצבוע בדמיון את הכדור בצבע אפור ולהזיז אותו לכיוון הרגליים. הוא עשה זאת בהתלהבות והרגיש הקלה מיידית. מספיק לשנות משהו, בהרגשה, בוויזואליות כמו צבע, גודל, אור או חושך, בשמיעה, כמו שינוי מנגינה, או בריח כדי לפוגג את החרדה.

6. שימוש במכשור דמיוני

בניית מכשיר דמיוני להרוג את החרדה גם עובד מצוין. העיקרון הוא לבנות בדמיון מכשיר שמפוגג חרדה. יש דוגמה מפורטת בבלוג הזה שכתבתי.

7. עיגון משאבים

לבנות עוגן,

כמו בבלוג עגון משאבים: עיגון הוא יצירת קשר מכוון בין סימן מסוים למצב רגשי כלשהו, על מנת שניתן יהיה לשחזר את המצב הרגשי באופן קל ופשוט. העיגון הינו תופעה טבעית המתחוללת באופן אקראי כל הזמן בחיי האדם. העיגון מתחולל כאשר גירוי כלשהו: ראייתי, שמיעתי, תחושתי, ריח או טעם מתקשר לתגובה רגשית, מחשבתית או התנהגותית. בגישת ה-NLP נעשה שימוש מכוון בתופעת העיגון על מנת ליצור משאב חיובי, בעיקר במקום שבו קיים קושי כדי לאפשר לאדם להגיב בדרכים חדשות. עיגון הוא קישור מכוון של סימן האמור לעורר מצב נפשי, כך שתוכל להיזכר בקלות במצב זה מאוחר יותר. השימוש הנפוץ ביותר של עיגון נועד לאפשר למשאב להיות זמין יותר במצבים שבהם הוא יכול להיות מועיל. לדוגמה כאשר נלך לים או לכל מקום שאנחנו אוהבים להימצא בו, נרגיש את החוויה בכל החושים, ונבדוק מה אנחנו רואים, שומעים, מריחים, ממששים או מרגישים ואז נעשה תנועת עגינה כמו: נצבוט את עצמינו או נניח יד שמאל על פרק יד ימין, או כל תנועה אחרת. ואז בזמן חרדה נפעיל את העוגן, נעשה את תנעות היד שעשינו בזמן העגינה ועל ידי כך נחזור לאותה הרגשה שהייתה לנו בזמן החוויה החיובית שחווינו בזמן העגינה. כך מתפוגגת החרדה.

8. זמן חוזקה

ניזכר בזמן חוזקה חסר חרדות. איך היה פעם כשהיינו חסרי דאגות, אולי בתקופת הילדות, כאשר לא היו לנו חרדות. בעזרת המחשבה נחזור לנקודת זמן זאת, בציר הזמן של חיינו. נכין לנו נקודות חוזקה כאלה מראש ובזמן חרדה נחזור אליהם. זה יעזור לנו לפוגג את ה חרדה.

בזמן שימוש בכל אחד מהתהליכים האלו שאנחנו בוחרים לפוגג בעזרתם את החרדה, אנחנו צריכים לזכור שאנחנו עושים את הטוב ביותר שאנו יכולים, ואז לשחרר.



אם אתם צריכים עזרה,

אני פה בשבילכם

באהבה

הנושמת



83 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page