UA-116135627-1 איך מתמודדים עם בדידות ?
top of page

איך מתמודדים עם בדידות ?



בדידות הוא רגש שעלול להיות קשה וכואב בייחוד כאשר אין עם מי לחלוק את התחושה הזאת.

יש שתי דרכים עיקריות להתמודדות עם בדידות: להתייחס אליה כאל מצב אמיתי בעל משמעות של גילוי עצמי ללא הרגשת מיסכנות, או לנקוט שורה של צעדים מעשיים כדי למצוא חברה.

אפשר כמובן ללכת בשתי הדרכים יחדיו בהיבט של העבודה הפנימית. ישנם אנשים שמסוגלים לחוות בדידות אך לאו דווקא לסבול ממנה. אך כאשר לבדידות מצטרפים פחדים, חוסר תקווה, אשמה, כעס על אחרים ... ברור שמדובר במצב נפשי קשה ובלתי נסבל.

אך אם מדובר בבדידות מפוכחת שבה אדם מקבל אחריות על המצבו ואינו מאשים אחרים הוא מוכן להוציא את המיטב מהרגשה הזאת אז הוא מתמודד היטב עם הבדידות.

אם מקבלים את ההנחה שאדם מוליך את עצמו למקומות שבהם הוא רוצה להיות... ייתכן מאוד שהבדידות היא מצב רצוי לו בשלב זה של חייו.

אולי הוא זקוק למרחב שמאפשר לו להיות חופשי עם השפעות חיצוניות המרחיקות אותו מעצמו. אם לא מתייחסים להרגשת הבדידות באופן תבוסתני, ממורמר ומאשים אלא כי כמצב שדורש מאיתנו למצוא בתוך עצמנו כוחות שטרם היכרנו, המצב הקשה הופך לאתגר. למצוא בעצמי כוח להמשיך קדימה, לא לאבד תקווה שהדברים יכולים להשתנות.

ההרצאות של הכרה עצמית שהקלטתי יכולות לעזור להתגבר על רגשות שליליים ובדידות.

אשמח גם לנקות את הרגשות שליליים בעזרת טיפול NLP כמו שמתואר ב מרגישים כעס, פחד, עצבותת פגיעות, אשמה ?

כאשר מעבירים את תשומת הלב מבדידות להכרה עצמית, האנרגיה זורמת ומעצימה אותנו. השינוי מתחולל, חוק המשיכה משנה את מסלול החיינו.

הדרך השנייה היא מעשית יותר. בדורנו קיימת הרשת החברתית שעוזרת ליצור קשרים עם אנשים מעניינים ברחבי העולם, להשתתף בפורומים ולהגיב להם.

אם כך תעשו, תמצאו את עצמכם מאוד מהר פותחים את המחשב מדי בוקר ועונים להודעות ומסרים שקיבלתם. למי שאוהב מגע אנושי, יש הרבה מסגרות ועמותות שחלק יכולות לעזור לאנשים בודדים ולשתפם באירועים חברותיים, וחלקן זקוקות למתנדבים שיסייעו להם. אנשים העוסקים בהתנדבות מתלוננים פחות על בדידותם.

לאמיתו של דבר, כולנו בודדים מאוד. אדם נולד לבד ונקבר לבדו. כל אחד נושא בקרבו את הידיעה שהוא לבדו, למרות הימצאותם של חברים ובני משפחה. בדידות היא מצב אנושי בסיסי.

רגש הבדידות אינו אלא מיקוד חזק בדבר שתמיד נמצא איתנו.





71 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page