UA-116135627-1 #מחשבות#אמונו#מציאות#מגביל#מקדמ# האמונות והמחשבות שלנו יוצרות את המציאות שלנו
top of page

רוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שלך?

עודכן: 5 באוג׳ 2023





בשבועות האחרונים מצאתי את עצמי מטפלת בעיקר באמונות המגבילות של המטופלים שלי,

כמו: "איך אפשר למחוק 27 שנות התעללות? אף מטפל לא יכול לעזור לי". "אני לא אצליח כי אני עצלנית". לפעמים זה מאד נוח כי אז לא צריך לעשות כלום: לא צריך לטפל כי זה בטוח לא יעזור, לא צריך להתאמץ כי בטוח לא אצליח.

האמונות שלנו יוצרות את המציאות שלנו, בגלל האמונות המגבילות שלנו אנחנו עלולים לסגור את עצמנו בקופסה או לקשור לעצמנו משקולת לרגל שתעכב אותנו ותרחיק אותנו מהמטרות שלנו, כמו בתמונה.

היפטרות מאמונות מגבילות היא חיונית לצמיחה אישית, הצלחה ורווחה כללית. אמונות מגבילות הן מחשבות או תפיסות שליליות המונעות מאיתנו למצות את מלוא הפוטנציאל שלנו ולהשיג את המטרות שלנו.

הנה כמה סיבות משכנעות מדוע חשוב להתגבר עליהן:


1. פתחו את הפוטנציאל שלכם: אמונות מגבילות יוצרות מחסומים הנכפים על עצמם שמגבילים אתכם מלממש את היכולות האמיתיות שלכם. על ידי השתחררות מאמונות אילו, אתם פותחים את עצמכם לאפשרויות חדשות ומגלים מה אתם באמת מסוגלים להשיג.


2. השג את המטרות שלכם: אמונות מגבילות מובילות לרוב לחבלה עצמית. הם יכולים לגרום לכם לפקפק בעצמכם, לדחות או להימנע מנקיטת פעולות הכרחיות כדי להשיג את המטרות שלכם. על ידי ביטול האמונות הללו, אתם יכולים לנקוט בצעדים בטוחים ותכליתיים לקראת השגת השאיפות שלכם.


3. הגבירו את הביטחון העצמי: החלפת אמונות מגבילות במחשבות חיוביות ומעצימות יכולה לשפר משמעותית את הביטחון העצמי שלכם. כשאתם מאמינים בעצמכם וביכולות שלכם, סביר יותר שתעמודו באתגרים ותתמודדו עם נסיגות בחוסן.


4. שפרו את הבריאות הנפשית: אמונות מגבילות תורמות ללחץ, חרדה ואפילו דיכאון. כאשר אתם אומרים לעצמכם שאתם לא מספיק טובים, או שתיכשלו, אתם עלולים לגבות מחיר מהרווחה הנפשית שלכם. החלפת אמונות כאלה באמונות בונות ואופטימיות יותר, יכולה להוביל לחשיבה בריאה יותר.



5. שפרו את קבלת ההחלטות: אמונות מגבילות יכולות להעיב על כושר השיפוט שלכם ולמנוע ממכם לקבל החלטות ברורות ורציונליות. שחרור מאמונות אלו מאפשר לכם לראות מצבים בצורה אובייקטיבית יותר ולבצע בחירות שמתאימות למטרות ולערכים שלכם.


6. חזקו מערכות יחסי: אמונות מגבילות יכולות להשפיע גם על מערכות היחסים שלכם עם אחרים. הם עלולים לגרום לכם לפקפק בכוונותיהם של אחרים, להפריע ליכולת שלכם לתת אמון, או אפילו להוביל לקונפליקטים. על ידי ביטול אמונות אלה, אתם יכולים לטפח קשרים בריאים ומשמעותיים יותר עם אנשים.


7. טפחו חוסן: כאשר אינכם מוגבלים על ידי אמונות מגבילות, אתם נעשים עמידים יותר מול אתגרים. תיהיו מצוידים יותר כדי לחזור אחורה ממכשולים ולהמשיך להתקדם בנחישות.



8. צרו חשיבה חיובית: שחרור מאמונות מגבילות תורם לחשיבה חיובית, המושכת יותר חיוביות אל חייכם. השקפה חיובית זו יכולה להוביל להגדלת הזדמנויות, לשיפור האינטראקציות החברתיות ולתחושת אושר רבה יותר.


9. השראה לאחרים: התגברות על אמונות מגבילות והשגת צמיחה אישית יכולה לשמש השראה לאחרים. על ידי הוכחה ששינוי אפשרי, אתם יכולים להשפיע באופן חיובי על הסובבים אותכם ללכת בדרככם.


10. לאמץ צמיחה מתמשכת: החיים הם מסע של למידה וצמיחה. על ידי השלכת אמונות מגבילות, אתם מחבקים את הרעיון שאתם מסוגלים.


חמש שאלות שעוזרות למצוא אמונות מגבילות אם יש:


1. מה מפריע לכם להשיג את המטרה שלכם?

2. אם לא תצליחו להשיג, זה מפני ש...

3. זה עלול להיות בלתי אפשרי עבורכם להשיג מצב רוח טוב מפני ש...

4. תצליחו להשיג בריאות נפשית טובה רק אם תתגברו על...

5.אם תצליחו להגיע לבריאות נפשית טובה, זה עלול לגרום באופן שלילי ל...?

6. לא מגיע לכם להשיג בריאות נפשית טובה מאחר ש...


אחת הדרכים לעזור למטופלים שלי להשיג את המטרות שלהם זה לגלות אמונות מגבילות ולהחליף אותן באמונות מקדמות. כל תשובה שאינה שלילת או שוללת מהיסוד את השאלות למעלה, היא מגלה אמונה מגבילה. יש מספר דרכי טיפול ב NLP להחלפת אמונות מגבילות.



לאחר זיהוי אמונה מגבילה כדאי למצוא אמונה מקדמת שנרצה להחליף בה את האמונה המגבילה שלנו, ואז:

1. לעורר פקפוק באמונות עכשוויות

פתיחות לספק. האם האמונה המגבילה נכונה בוודאות, תמיד ? למשל בדקתם את כל המטפלים כשהגעתם למסקנה שאף אחד לא יכול לעזור? האם אתם מתחילים לפקפק בנכונות האמונה הזו?

2. להיזכר באמונה ישנה שגיליתם כלא נכונה

חשבו על זמן בו התחלתם לראשונה לפקפק באמונה ישנה. האם זה דומה למה שאתם חשים כעת?

3. להשאיר את האמונה העכשווית ב"מוזיאון"

האם יש בכם ספק לגבי ההנחה הזו? חשבו על זמן בו התחלתם לראשונה לפקפק באמונה ישנה כלשהיא. מתי שהוא אמונה זו שירתה אותכם. אתם מבינים שאינכם רוצים להחזיק באמונה זו, אבל במקום להשליך אותה (דבר שנתפס כמו אלימות עצמית), אתם יכולים לדמיין שאתם מניחים את האמונה במוזיאון יחד עם אמונות עתיקות אחרות כמו האמונה בפיית השיניים, באליהו הנביא... האמונה העתיקה הזו כבר לא תישאר איתכם, כך שכבר לא תהיה לה השפעה על חייכם, אבל כבדו אותה עבור השירות שסיפקה במהלך כל השנים. אם תרצו תוכלו לבקר אותה, אבל היא תישאר במוזיאון, מוזיאון האמונות העתיקות.


אשמח לעזור למצוא את האמונות המגבילות שלכם ולהחליף אותן באמונות מקדמות


בהצלחה,

אם אתם צריכים עזרה אני כאן בשבילכם

הנושמת



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page